Saturday 26 November 2011

...Hidup Yang Indah....


Dan demi sesungguhnya! Kami tetap menguji kamu (wahai orang-orang yang mengaku beriman) sehingga ternyata pengetahuan Kami tentang adanya orang-orang yang berjuang dari kalangan kamu dan orang-orang yang sabar (dalam menjalankan perintah Kami) dan (sehingga) Kami dapat mengesahkan (benar atau tidaknya) berita-berita tentang keadaan kamu.

Benarkah Hidup ni INDAH sentiasa??? semestinya jawapannya tidak !!!!
Sebab Allah da beritahu dlm ayat di atas bahawa DIA akan menguji hamba-hambaNya yang mengaku beriman kepadaNya...
Walaupun diuji berat, diuji macam2 masalah, tapi......kita yang mencorak hidup kita, so kene la warnai nya dengan keindahan n keceriaan...hehe  NO MATTER HAPPEN, FACE IT WITH SMILE..hehe

Hari ni saya nak kongsikan orang2 disekeliling saya yang sangat2 membantu saya mewarnai sisa-sisa baki hidup saya....
my family...kak ngah, maryam n ummi...
hmm, first msti la my family...yang banyak warnakan hidup-hidup saya... gembira+sdih...huhu..kan warna tuh..
KAK NGAH seorang yang sangat garang...dan saya pun takut kat dia..tapi dia caring n amik tau tntg adik2dia...seorang yang bercita-cita nak kurus mcm waktu dia kat Jordan dulu..hehe... and yang paling latest, akan menamatkan zaman bujang dia...xlama lagi..kih3...dulu time xkawen lagi, slalu je lepak2 ngn kak ngah g kuar jalan2, joging, g shopping2...yang plg best, sume kak ngah blanja..xkuar duit satu sen pun saya..hehe...BAIK KAN KAK NGAH???

MARYAM JAMILAH adik saya yg ke-8. Anak bongsu perempuan. Seorang yang sangat caring kat kawan2 perempuan dia, ada sorg kawan dia ni sakit, macam cacat sket la...dia sgt baik dgn kawan dia ni, slalu bg makanan, bg hadiah..huhu...Pelindung btol kpd kawan2 dia... Tapi kat umah dia macam ganas2 sket..dan SAYA TAKUT DENGAN DIA.... sbb dia garang...dia lagi tinggi dari saya...uwaa....slalu kne buli...

UMMI MINAH AHMAD seorng yang kuat berpersatuan, bnyak knalan, bnyak pengetahuan agama n sains...bnyak menimba pengalaman, bnyak idea bila nk cakap, bnyak motivasi..n macam2 la....sangat caring n pandai masak...nggeee....sedapnya...


ni la AISYARAH AZHAR...mula rapat ngn dia time sem3 kat DQ, tapi bertambah rapat time sem5 sbb bilik dekat, sama kelab bahasa, n sama join program(program yang sy knal ngn suami sy tuh)....
Aisy seorang yang happy slalu, sgt bermotivasi, bnyak mulut..talkative!!! huhu..n dia sgt rajin n berdisiplin. Aisy sgt caring , ingat lg waktu dia tdor umah saya sbb nak tolong2 knduri kawen saya...Aisy sgt baik, sgt3 !!!! Tapi lps je sy kawen, suami saya tegur saya, dia kata napa aisyarah nampak macam sedih..saya pun pergi la kat dia, "aisy..napa ko ni??macam sedih je?? ko kcik ati ke sbb aku xlayan ko..." serba salah saya...pastu aisy kata "xla...ko g la kat farid, sian dia sowg2" Aisy!!!...sedih la aku , ko wat cney..hmm.... esok tu, sy n suami hntar aisy kat KTM SEREMBAN...sedihnya..aisy , ko wat aku sedih...hmm...Sayang ko..


Sorg lagi kawan saya yang sentiasa ada dgn saya AEINANI MOHD WAHID. Dia pun baru je saya knal kat DQ, start rapat pun time sem4 gtu...huhu...dulu saya pernah gelar dia kain perca...sebab ap??? haha..ada la...mls nk pnjg2  citer..tp siyes la...dia baik, caring, kecoh n slalu wat lawak...kih3...best jumpa kwn2 yg baik2...rasa mcm xnk pisah jauh2 jer...

sorg lagi, twin saya..25 sept...sama tarikh lahir...KAK SYAZWANI BAINI...seorang yang sangat2 baik...first jumpa kak wani time orentasi..sampai sekarang rapat ngn kak wani... sayang akk...hehe

next...kawan2 yang lain, saya nak wat entry khas...lagi2 untuk paan, shafiqah n lain2,,...tnguu k..=)


Klik untuk baca lagi...Hidup Yang Indah....

4 comments:

Miss Aisy ~ said...

umi .. terharunye aku .. sob3 (T_T)
btw thanx dear .. love u so much !

yourlifeforme said...

aisy....apa pun, nilai persahabatan kita tetap tiada ganti....^__^

Miss Aisy ~ said...

yes dear :)

Shin said...

semua pakat nak tulis tentg kwn masing2
sweet~