Saturday 5 November 2011

Bidadari akhirat atau bidadari dunia??

Sambil-sambil membelek buku Syarah Qawaid Basrawiyyah Fi Nahw, saya terpanggil untuk menulis entry hari ini. Ditujukan kepada suami saya yang kini sedang menunaikan rukun Islam ke-5.
suami saya pada 2010 ketika menunaikan umrah(kalo xsilap)


Penat sebenarnya mata ni tgk tulisan arab. So, selingan sekejap dengan menarikan jari-jemari di atas keyboard untuk berkongsi pengalaman. Apa yang dimaksudkan dalam tajuk entry??? Bidadari dunia?? Bidadari akhirat??

Saya nak kongsi satu peristiwa yang membuatkan saya betol-betol buka mata seluas-luasnya. Hidup tidak selalu indah. Gaduh , Ketawa, Sedih adalah permainan dalam hidup ni. Tak ketinggalan jugak dalam kehidupan berumahtangga. Bukan saya nak ceritakan kisah kami bercanggah pendapat. tapi saya nak nyatakan iktibar yang saya dapat akibat kedegilan sang isteri. Saya kadang-kadang xnak mengalah. And boleh dikatakan sebagai degil jugak kadang2. huhu... Tengah dok balas-balas message, saya tertidur n mengakibatkan suami saya fikir saya da xnak message dia lagi.

Keesokan harinya, saya buka nset n tertera nama, Hubby 1. 
"saya tau awak xstuju dengan pendapat saya. Biarlah kalo awak benci saya sekalipun, tapi saya nak awak tau..saya nak awak jadi bidadari saya kat syurga nanti"

ما اجمل هدا الاية
tanpa disedari menitis air mata, kerana terharu dengan kata-kata suami saya. Sungguh , saya xpernah membenci dirimu suamiku. Tapi mungkin keegoan saya membuatkn suami saya rasa begitu. 

Terus saya meminta maaf sebab xbalas msg. Bukan sengaja, tapi saya dah tertidur... Hati wanita, mudah terusik dengan kata-kata ikhlas suami. Jujur saya katakan, saya tidak akan melukakan hati suami saya lagi selepas ini. Kerana kata-kata nya "saya nak awak jadi bidadari saya kat syurga nanti" 

Walau berselisih pendapat hebat mana pun, cinta dia xpenah pudar. Kasih dia xberbelah bahagi... Nikmat apa lagi yang engkau inginkan wahai isteri??? Sungguh besar nikmat Allah kurniakan , kerana memiliki suami yang meredhai apa yang kita lakukan...dan tetap inginkan kita menjadi bidadari di akhirat nnt... KAU SYURGA KU, KAU HIDUPKU, KAU MATIKU..... cinta saya selepas Allah dan Rasul...Suamiku....Muhammad Farid Afifi... Moga beroleh haji yang mabrur...Doa dari isterimu... 

Menitis air mata saya laju-laju.  Sungguh indah hati suami saya. Memandang segalanya dengan keimanan dan memohon kami hidup bersama sehingga ke syurga..dan saya lah penemannya di sana.... 

Bidadari Hidupku

Perasaan lahir dari sebuah pertemuan
Berputik rindu di hati yang amat mendalam
Mekar menyinar seluruh alam kehidupan
Segar sentiasa ia dalam ingatan

Cinta yang ku lafaz bukanlah cinta gurauan
Kasih yang ku damba bukanlah kasih igauan
Seikhlas hati kusemaikan benih kasih sayang
Moga kekal menyinar dalam keredhaan

Kau umpama
Mutiara di tengah lautan
Bak bidadari yang menghiasi hidupku 
Bersama kasih sayangmu

Hadirlah kasihmu sentiasa dalam hidupku
Mekar bersama ikatan penuh keikhlasan
Moga harumannya kan kekal bersama keimanan
Menyegari ruangan hati kesyahduan

Kudambakan padamu sebuah kasih dan sayang
Yang lahir dari hati yang penuh ketulusan
Doaku agar Tuhan memberkati cinta kita
Disinari kehidupan dengan rahmat-Nya

Isteriku,kaulah bidadariku 
Hadirlah bersamaku di setiap waktu
Ku janjikan setiaku hanya untukmu
Dan kasihku hanya padamu
Oh isteriku........


Klik untuk baca lagiBidadari akhirat atau bidadari dunia??

No comments: