Saturday 29 October 2011

Tak Yah Baca Post Ni, Xbest pown =p

Kalau saya wat post macam ni, mesti ramai yang bukak..betol x?? hahaha....nakal sungguh!!

seperti yang dijanjikan...nak citer tentang saat-saat terindah ni...
18Jun 2011, tarikh yang amat bermakna....saat muka paling merah, mata macam nak tekeluar, tangan paling sejuk, n macam2 la keajaiban yang berlaku time tuh.. haha...Mana tak nya...kene risik time tu..
Dipendekkan cerita, kedua-dua belah family pun tetapkan tarikh. 'seminggu sebelum puasa'
Huh!! Dalam masa sebulan je kene get ready utk pesiapan walimah....

yang paling bersemangat sekali of course la kak ngah..haha.. seminggu je da siap hantaran 5 dulang utk belah lelaki...=)


and time ni jugak macam2 la bnda nk kene wat, kad jemputan, banner, tempah baju, dewan majlis, borang nk kawen, senarai jemputan and yang paling penting skali....nk konvo!!! hahaha.... excited sgt2 nak konvo.
Untuk makluman anda, saya kawen lima hari lepas konvo..iaitu pada 18Julai2011
*nak jugak letak gambar konvo..hehe...


huhu...time konvo tu, da macam pengantin baru dah...padahal xkawen lagi. ^__^
paling malu sebab orang2 sumer knal bakal suami, n saya pulak xdikenali...time tu jugak la jadi popular.. (low profile la katakan) *nasib la xkne tebuk...huhuhu...

Hari berganti hari, masa berganti masa, baju berganti baju, tibalah saat2 di ijab kabul..hehehe...*happy*

* jgn pecaya, belakon nih!! *
 ni la picture pagi2 buta... pukul 5 da bangun, tdor pukul 3pg sbb ati xsenang..hehe. Lama jugak tunggu pengantin laki sampai...so, posing2 maut dulu dalam bilik... Mak andam saya adalah Wan Hani Munirah and Aisyarah Azhar...dowg mmg best la..Mewarnai sisa-sisa hidup bujang...hehe... then, dalam pukul 10 gtu, rombongan laki pun dtg. Bakal mak mertua naik ke bilik untuk sarung cincin tunang (xtau pulak ada upacara tunang...huhu)

xsediaa + cuak.... mana satu tangan nak sarung ni...haha

lepas upacara Pertunangan ni, kami terus ke Masjid At-Taqwa, Kg. Paroi untuk diijab kabulkan...bedebar-debar..huhuhu....
Mesti sejuk kan tangan awak time nih? hehe

''Amacam?? takut x time akad nikah?'' usik saya pd malam pertama bersua face to face..huhu...

''xpun, saya wat biasa je...xsabar nak awak salam saya pulak...'' sempoi je suami saya jawab...

malu3x!!! huhu...baru nak kenekan dia, dia pulak kene kan kita... Tapi mmg saya takut pun nk bagi dia sarungkan cincin... bayangkanlah, tibe2 ada lelaki nak pegang tangan kita. Tapi akhirnya, akur...Dia Suamiku....


Kucupan Ikhlas Buat Isteri


Disebalik Senyuman, Terselit 1001 Rasa





Daku abadikan hidupku untuk taat kepadamu selepas Allah dan Rasulku.....
Siddiq, [ pengantin baru ] Abang Ramadhan
Telah sah kami sebagai suami isteri... Dalam hati, Allah je yang tahu... 

# Takut menggalas amanah yang baru
# Bimbang tidak mampu menjadi penyejuk mata buat suami
# Risau hari-hari yang bakal di tempuhi

Namun segalanya hilang, tatkala suami menggenggam jari jemariku ERAT!!! Tanda sokongan nya terhadap rumahtangga ini...^__^
Pengantin Baru with Ummi and Ayah



Klik untuk baca lagiTak Yah Baca Post Ni, Xbest pown =p

3 comments:

Sayidah Nafisah Ruslan said...

sweetnye :)

Miss Aisy ~ said...

alahai sweet nye time niiii .. hehehe
name saye ade laa , malu le plak .. haha !

yourlifeforme said...

poyo la aisy...apa pun thank a lot la weeii... nnt ko kawen, aku bawak anak aku datang menyibuk je la...hahaha... ^___^ gurau je yang